יש פה הורים לתינוקות בני 4 חודשים פלוס מינוס?
בואו נדבר על הושטת יד בשכיבה על הגב ובעיקר, על מה אנחנו יכולות ויכולים לעשות כדי לתמוך בתנועה. לתמוך = אנחנו ההורים מאפשרים את הסביבה והתנאים, והם בוחרים מתי ליישם את התנועה. בקצב שלהם, בהתאם לטווח התקין.
מתי לצפות להושטת יד בשכיבה על הגב?
מתישהו סביב גיל 4 חודשים (לכל תנועה יש טווח גיל למימוש).
הנה כמה תנאים מקדימים –
הבשלה של ראיית עומק
מודעות גוף (במקרה שלנו – הבנה שהיד הזו שהם רואים היא שלהם :))
קשר עין-יד-פה
כוח שריר
מוטיבציה לחקור
אובייקט לחקירה
השלב הזה של הושטת יד, הוא אחד השלבים האהובים עלי בהתפתחות ממש אפשר לראות את גלגלי המוח עובדים, איך מעוברים קטנטנים ומכונסים בעצמם הם נפתחים אל העולם ומתחילים להתעניין במה שקורה בחוץ. זה תהליך שקורה באופן טבעי, ותלוי בהבשלה של המוח והגוף.
אז איך אנחנו נכנסים לתמונה?
3 דברים שאני ממליצה עליהם עוד ועוד
תיקחו חלק מבניית מודעות הגוף של הילדות והילדים שלכם, תגעו בהם בכל הזדמנות שהם מאפשרים : השכיבו אותם על צד ימין וצד שמאל, על הגב ועל הבטן, תחבקו, תעסו, את כל הגוף ואת הידיים, מהכתף ועד לאצבעות, תאפשרו להם לאכול את הידיים שלהם (ידיים בפה זה כן יפה :)).
ככל שירגישו את הגוף שלהם, כך יבנו תמונה ברורה של הגוף (סכמת גוף) ככל שיגדלו.
תערסלו – תנוחה נהדרת לתינוקות קטנטנים, שעל שלל היתרונות שלה, בהקשר של הושטת יד, היא מאפשרת לשתי הידיים להתקרב לקו האמצע (שלב מקדים להושטת יד).
תהיו אתםן הצעצוע – תאפשרו להם לחקור את הפנים שלכםן. אין מוטיבציה יותר גדולה לחקירה מפנים אנושיות, אין תחליף לקשר עין, לשיחה, לחיוך. תנו עוד ועוד
וכששמות צעצוע – תקרבו אותו לקו האמצע, כך שכשהם מנסים, הם מגיעים! חוויה של הצלחה מובילה להתנסות חוזרת.
דבר אחרון לפני סיום – הזדמנות להתבוננות :
שימו לב מתי די, מתי הם לא רוצים יותר. הם מסמנים לנו עם הגוף: מסיטים מבט, מקשיטים, מתרחקים, כועסים, בוכים (לעומריק היה ארנב צעצוע שאחרי כמה דקות של חקירה, היה מתחיל לצרוח עליו שיעוף לו מהעיניים ויתן לו קצת שקט). אז… לאט ומעט.
שתפו אותי מה הילדות והילדים שלכם אוהבים לחקור בתגובות . וכמו תמיד, מוזמנות להעביר הלאה לחבר או חברה.
שחקו ותהנו ונתראה בשלישי הבא